INDRUKWEKKEND CHINA

HOME

Beijing

WOENSDAG, 26 MEI 2010 (dag 14) vervolg
 De Drum Tower van Xi'an  De Bell Tower van Xi'an  M'n bed in het Tian Yi Hotel in Xi'an
  DONDERDAG, 27 MEI 2010 (dag 15)

We vlogen deze morgen naar de hoofdstad van China, Beijing, waar we vier nachten verbleven. Voordat we op de luchthaven waren zong onze locale gids in de bus nog een song van John Denver, Country Home.  Na onze aankomst hebben we de kleurrijke Lamatempel bezocht.

Beijing heeft 17.000.000 inwoners, 1.000.000 auto's en 9.000.000 fietsen. om een idee te geven hoe groot Beijing is.

Wake up time : 07.00 uur
 Een deel van m'n kamer in het Tian Yi Hotel in Xi'an  Ryan

Xi'an - Beijing > MU 2101 (10.35 - 12.10 uur)
We vlogen met een Boeing 737-700 van China Eastern
  XIY > PEK

Peter & Wang
  VRIJDAG, 28 MEI 2010 (dag 16)

Vandaag stond het Tian An Menplein (Plein van de Hemelse Vrede) met het mausoleum van Mao op het programma. Op dit plein kan je groep zo uit het oog verliezen. aldus Peter. Maar ik kwam daar juist bekenden tegen. Vier Markers die met de Jong Intra Tours op vakantie waren. Heel leuk om deze plaatsgenoten op dit plein te kunnen ontmoeten. Vervolgens hebben we de Verboden Stad bezocht, het paleizencomplex dat eeuwenlang alleen toegankelijk was voor de regerende keizer en zijn hofhouding. ’s Middags hebben we de Tempel van de Hemel met een bezoekje vereerd. na het diner een Kung Fu show bezocht . In deze show werd de oorsprong van de Kung Fu heel goed uitgelegd.

Wake up time : 07.00 uur
Onderstaand twee plattegronden, de eerste is een complete platte grond rond het Plein van de Hemelse Vrede. De tweede plattegrond volgt daar op vanaf de Poort van de Hemelse Vrede.

Op het Plein van de Hemelse Vrede
En wie kwam ik tegen op het Plein voor de Hemelse Vrede, vier "Merekers" (plaatsgenoten)    Deze fotograaf maakte onze groepsfoto
     Beveiligingsauto, de president van India was op bezoek
     Dit attribuut diende vroeger voor het bluswater. In de winter werd vuur onder deze bakken gestookt, zodat het niet kon bevriezen
 Peter stond ons keurig op ons te wachten
     Ingang Tempel van de Hemel
   Actrice van de Kungfu show in Beijing
  ZATERDAG, 29 MEI 2010 (dag 17)

Deze dag stond in het teken van de Chinese Muur. Maar voordat we hier naar toe gingen, hebben we eerst een glasfabriek bezocht.  Na de glasfabriek reden we naar een van de hoogtepunten van deze reis: de Chinese Muur. We hebben daar op niet commercieel deel van de muur gelopen. Kon ik overal filmen en foto's maken. Zelf ben ik nog even naar de "commerciële" muur geweest. Daar was het heel druk, maar ik wilde dat even zien. Hierna bezochten we het Zomerpaleis, de voormalige zomerresidentie van de Keizer. Na het diner nog even wezen zwemmen in het zwembad van het hotel.

Wake up time : 06.30 uur
   Medewerkster van de glasfabriek  Medewerkster van de glasfabriek
     Wang
   Chinese Muur
    "Commerciële" deel van de Chinese muur