Dag 12 - Donderdag 8 november 2007: Hervey Bay - Forest Glen

Ook vandaag stond de wekker weer heel erg vroeg. We wilden vandaag weer een heel stuk zuidelijk richting Brisbane rijden. Het was de bedoeling in de buurt van de Australia Zoo een campground te vinden. Er zat er een op nog geen half uur rijden, dus dat was het doel van vandaag. Om kwart over elf waren we al op de campground. Onze camper had vandaag blijkbaar een goed humeur, want we konden op volle snelheid rijden. Iets wat de vorige dagen maar niet wilde lukken.

Bij het inchecken op de campground konden we meteen kaartjes regelen voor de Australia Zoo waar we daarna ook maar direct naar toe gingen. En zo zaten we al voor twaalf uur in de dierentuin. We liepen direct naar de grote arena, want daar was rond deze tijd de krokodillen show. Toen wij daar aankwamen was deze helaas al net afgelopen en was de show met de vogels bezig, ook leuk. We zouden de krokodillen show wel twee uur later zien. In de tussentijd verkenden we de rest van de dierentuin. Tijgers, olifanten en natuurlijk heel veel krokodillen. Al met al een leuke dag en nog eens schitterend weer ook!

Tegen het eind van de middag gingen we weer terug naar de campground waar we nog even bij het zwembad gingen liggen. Vervolgens gingen we de planning voor de komende dagen even doornemen. Morgen zouden we in ieder geval even langs de camperverhuur rijden vanwege de motorproblemen en het feit dat het entertainment systeem het niet deed.

Naar boven

Dag 13 - Vrijdag 9 november 2007: Forest Glen - Tweed Heads South

Deze morgen konden we lekker buiten ontbijten, heerlijk! Op de weg richting Brisbane gingen we eerst weer even inkopen doen bij het North Lakes Shopping Centre in Mango Hill, waar we de eerste dag ook onze inkopen hadden gedaan. Zo rond het middaguur waren we bij MAUI. Hier kregen ze het entertainment systeem aan de praat, was vrij simpel eigenlijk. Ook konden we mooi even een stoel inruilen, want er was er een bij die niet echt stevig meer was. Voor het motorprobleem werden we doorverwezen naar de garage even verder op. Hier konden ze eigenlijk niets vreemds constateren, dus gingen we daarna weer verder op pad met onze camper. Helaas was het probleem nog niet opgelost, maar ja dat was dan maar niet anders. Het doel van vandaag was de Gold Coast. We gingen naar een campground in Tweed Heads, een paar kilometer ten zuiden van Surfers Paradise en net in New South Wales. Het was een echte familie camping met een live zanger bij de barbeque. Nadat we hier een paar biertjes hadden gedronken gingen we 's avonds de stad in.

Alleen was dat makkelijker gezegd dan gedaan, want het was nog even een flinke wandeling. Eerst liepen we al de verkeerde kant op, maar uiteindelijk kwamen we toch nog bij een Chinees restaurant aan, net op tijd trouwens. Na hier heerlijk te hebben gegeten gingen we verder de stad in om een biertje te drinken. Tweed Heads is een 'tweeling stad' met Coolangatta. Wat grappig is, is dat Coolangatta in Queensland ligt. Een andere staat dus. En aangezien in Queensland geen zomertijd is, liepen we dus door een tijdzone op het moment dat we van Tweed Heads naar Coolangatta liepen. Het was dus opeens een uur vroeger. In Coolangatta gingen we naar de boulevard waar we een biertje gingen drinken in een hotel bar. Nou en wat we hier allemaal in het wild rond zagen lopen. Niet normaal meer wat een wonderschone dames hier liepen! Onze ogen maakten werkelijk overuren, maar dat vonden we helemaal niet erg ;) Na de nodige biertjes en genoten te hebben van het schitterende uitzicht zijn we weer terug gewandeld naar de campground. Dit was toch al snel een wandeling van een uur, dus gelukkig was het wel droog!

Naar boven

Dag 14 - Zaterdag 10 november 2007: Tweed Heads South

Eindelijk vandaag een keer geen wekker. Om een uur of half elf was ik weer bij de levenden, toen had Klaas inmiddels al een wasje gedraaid. Na zo'n kleine twee weken vakantie werd dat namelijk wel een keer tijd. Vandaag zouden we een keer lekker rustig aan doen. We begonnen in Surfers Paradise. Daar 'beklommen' we de Q1 Tower en hadden daar een fantastsch uitzicht over de kuststreek. En dat zag er een uur eerder nog niet naar uit, want toen was het nog flink bewolkt en regende het zelfs nog een beetje. Maar op het moment dat we bij Surfers Paradise kwamen klaarde het helemaal op. Nadat we terug uit de Q1 kwamen was het op het strand ook al goed toeven. Hier gingen we alleen even naar toe om wat foto's te maken, want we zouden vanmiddag lekker gaan 'spelen' in Wet 'n WIld net buiten Surfers Paradise. Op weg naar dit waterpretpark reden we over het Champ Car circuit van Surfers Paradise. Daar was namelijk drie weken eerder een race gehouden. En zo was ik na Las Vegas voor de tweede keer dit jaar op een Champ Car circuit, opnieuw een stratencircuit.

Om een uur of een kwamen we aan in de 'speeltuin', waar we tot het eind van de middag van allerlei glijbanen naar beneden roetsten. We voelden ons weer echt kleine kinderen. Bovendien was het heerlijk weer, dus we verkleurden lekker. Aan het begin van de avond kwamen de eerste telefoontjes vanuit Nederland. Want het was zaterdag en in Nederland slecht weer. Zo belden DVVA en Zwaluwen '30 met de mededeling dat het was afgelast. Ze stonden alleen wel raar te 'kijken' toen ik zei dat ik in Australie zat..... 's Avonds tijdens het potje klaverjassen kreeg ik nog door dat de dames 1 3-3 had gespeeld. Zij waren een van de weinigen die wel in actie kwamen.